Gennemgå dine ting og spar plads i dit hjem

De danske hjem er fyldt med ting, vi ikke bruger. Ting som fylder og forstyrrer vores overblik i dagligdagen. Ryd op og spar plads i dit hjem ved at indrette dig således, at dine ting fylder mindst muligt. Køb ikke nye ting, før du har fundet ud af, om du virkelig behøver dem.
Årsagen til, at man finder så mange ting i danske hjem er, at vi definerer os ved det materielle og at vi har råd til at købe mange ting. Men vi behøver ikke beholde det hele.
Behold de ting som betyder noget for dig og som gør dig glad og beslut herefter, hvordan du vil skaffe dig af med resten.
Når du har ryddet ud i dine ting, vil du begynde at tænke mere over, hvad det er du køber og derved undgå impulskøb. Du får med andre ord et bedre overblik, så du kan holde rykkerne fra døren.
Det kan være en god idé at få hjælp udefra til indretning af en lille bolig. Flere par øjne ser bedre end et par. Inviter venner og bekendte hjem til dig og lad dem give sit besyv med i forhold til din indretning.
Du får meget mere plads i din bolig, hvis du får ryddet ud i de mange ting, du alligevel ikke bruger. Spar plads i hjemmet ved fx at gå disse ting efter i sømmene:1120444_dont_let_her_fall_she_is_so_fragile___.jpg
• Tøj
• Køkkenting
• Værktøj
• Duge og dækkeservietter
• Bøger
• Legetøj
• Fittnessudstyr
• Nips
• Plastikposer
Nogle af tingene har du formentlig ikke brugt i årevis. Noget er ikke moderne længere, andet har du dubletter af. Dugen er der måske en plet på, bøgerne læser du ikke igen, noget af legetøjet er måske i stykker, og flere af plastikposerne har en størrelse, der gør, at du ikke kan bruge dem til noget.
Smid væk, sælg eller forær tingene til andre. 1094696_earth.jpg
Husk, at man kommer lettere gennem livet ved at skille sig af med overflødige genstande.

[[html]]

[[/html]]